Distans träning

Då var det träning i dag också. Den blir det några vilo dagar innan måndag. Distans träning blev det i dag

Efter att ha blivit mer pepp till mitt satta mål var det träning i dag också. Efter all smärta i mitt knä som jag skrivit om innan, så var det åter dax att prova hur det kändes att springa. Löpning inomhus stod på schemat. Med lite lätt jogging första kilometern, var det sen dax att öka tempot. Mellan tredje och fjärde kilometern klockade jag hastigheten till 6,8 min/km. Fortsatte i samma tempo och hade ett mål på 50 minuter. Sagt och gjort. 7.32km blev det på 50 minuter. Känns riktigt bra just nu. Nu är det bara att fortsätta köra distans. Men många frågor rullar i huvudet ännu.

  • Hur gör man när man springet långt med vätska?
  • Hur ska man ha ätit innan?
  • Ska man äta något medans man springet?

Ja det är bara några frågor. Så den totala träningen med upp och nedtrappning slutade på 55 minuter och 7.67 kilometer.

Distans träning med det totala för i dag
Distans träning med det totala för i dag. Foto: Jens Nilsson

Ha en skön kväll!

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

%d bloggare gillar detta: